niedziela, 13 kwietnia 2014

Fasola czerwona à la bolognese i moje tulipany;)

Czasami mamy pustkę w głowie, jeśli trzeba coś ugotować na obiad albo na kolację. Ja ostatnio trafiłam na pyszne danie, smakowało wyśmienicie i podobnie jak bigos, smakowało jeszcze lepiej na drugi dzień. Bo z tej ilości, którą podaję wyszedł mega duży garnek.

Składniki:

  • 1 kg mięsa mielonego
  • 2 kg pieczarek
  • 2 czerwone papryki
  • 1 cebula
  • suszony majeranek
  • 1 słoik sosu do spaghetti
  • 1 puszka fasoli czerwonej
  • 2 łyżki oleju
  • sól i pieprz
Najpierw obieramy cebulę i kroimy w drobną kostkę. Mięso rozdrabniamy widelcem. Do cebuli dodajemy mięso mielone, podsmażamy.


Przyprawiamy majerankiem, solą i pieprzem, ja osobiście lubię bardziej wyraziste smaki, więc dodałam ostrą mieloną paprykę i granulowany czosnek.
W międzyczasie obieramy pieczarki i kroimy je na kawałki. Odcedzamy fasolę i papryki kroimy w kostkę.


Pokrojone pieczarki przekładamy do garnka, lekko dusimy, i dodajemy do mięsa mielonego. Wszystko jeszcze chwilę smażymy. Dodajemy pokrojoną paprykę. Mieszamy i wciąż smażymy.
Na samym końcu dodajemy sos do spaghetti oraz osączoną fasolkę. Wszystko dobrze mieszamy. Podajemy na ciepło z pieczywem. Smacznego!


I jeszcze coś ze świata ogrodów;) Kocham kwiaty, to chyba nic nowego, bo wszystkie kobiety je lubią, i dostawać, i je pielęgnować w swoim ogródku, ogrodzie, na działce, czy chociażby na balkonie. Moje oko cieszą kolejny rok tulipany, które fascynują swym pięknem, swą dostojnością i powabem. Mogę patrzeć na nie i patrzeć...Posadziłam jeszcze frezje, tunbergie, brodiee, mieczyki, płomyki i krokosmię. Popadało zdrowo, więc mam nadzieję, że tam pod ziemią cebulki już rozpoczynają swój cykl rozwoju.



Pozdrawiam i spokojnej niedzieli!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz