wtorek, 6 czerwca 2017

Morawski Kras....kusząca propozycja na wycieczkę:)

            Kto zna już trochę mojego bloga, to wie, że przeplatam pokazywanie wykonanych przeze mnie dekoracji i odnowionych mebli, z pisaniem o podróżach:) Choć na tym polu mam straaaaaaszne zaległości:( W sensie pisania;) Bo wycieczki, mniejsze bądź większe wciąż są:)
Za mną kilka interesujących zakątków i mam nadzieję przede mną:)
Turyści polscy ruszają w różnych kierunkach. Są tacy, którzy się nie boją jechać na zachód Europy, szanuję i podziwiam:) Ja jestem w  grupie, która nie potrafi się zupełnie zrelaksować, jeśli się czegoś boi. Argumenty, że mogę zginąć także w wypadku w Polsce do mnie docierają oczywiście, ale nie mam zamiaru oszukiwać siebie. Boję się jechać do zachodniej Europy i koniec. Przynajmniej na dzień dzisiejszy. Piękne miejsca są wszędzie! W Polsce także albo u najbliższych sąsiadów:)
Tak, dziś właśnie chciałam  polecić miejsce u naszych południowych sąsiadów, u Czechów.
      Jak wiemy, państwo to oferuje wiele atrakcji turystycznych, jednym z nich jest Kras Morawski, czyli najwspanialszy region krasowy w środkowej Europie. Znajduje się tam 1100 jaskiń!!! Ale tylko cztery są dostępne dla zwiedzających.


Jedna z nich to jaskinia Katerzyńska oraz jaskinia Punkevni.Tę drugą ogląda się płynąc łodzią po podziemnej rzece.



W 1956 roku utworzono obszar chronionego krajobrazu obejmujący 94 km2.

Jaskinia Katerzyńska związana jest z pewną legendą. Według niej pewnego razu Katarzyna (stąd nazwa jaskini) wypasała owce na tym terenie. Nadciągnęła burza, za daleko było do domu, więc Katarzyna schroniła się ze zwierzętami w pobliskiej jaskini. Kiedy burza przeszła i dziewczyna chciała wyjść z jaskini, zauważyła, że brakuje jednej owcy. Postanowiła jej szukać. Niestety, nie znalazła ani owcy, ani wyjścia...:( 
Rzeczywiście ogrom labiryntów, dróg i przejść onieśmiela.

W jaskini organizowane są koncerty muzyczne, dzięki świetnej akustyce.
W jaskini zachwycają nacieki skalne, stalagnaty, w kształcie słupów i kolumn. Można się zatrzymać i zobaczyć różne postaci;) Aż się nie chce wierzyć, że natura to stworzyła bez ingerencji człowieka, a może i dobrze;)














Te ostatnie fotografie pochodzą z jaskini Punkevni. W ramach zwiedzania tej jaskini można zejść na dno (absolutnie dla mnie cudu natury)...przepaści Mazocha, znajdującej się na głębokości 138, 5 m.
Przepaść jest tak piękna, że brakuje mi słów, by to opisać, zdjęcia też nie oddają tego, co można zobaczyć.



Skąd nazwa przepaści? Otóż jest ona związana z pewną legendą. Nazwa przepaści pochodzi od macochy, która próbowała zrzucić swojego pasierba ze skały, tak aby cały majątek przypadł w udziale jej synowi. Chłopiec uczepił się gałęzi i uniknął śmierci. Gdy we wsi rozniosła się ta historia, macocha ze wstydu skoczyła w przepaść.

Polecam ten piękny zakątek Moraw, gwarantowane wrażenia, no i można schować się przed słońcem;))) Tylko trzeba się pilnować, by nie pójść w ślady Katarzyny;)

Pozdrawiam już prawie wakacyjnie:)





47 komentarzy:

  1. Lubię jaskinię ,sama nie wiem dlaczego tak mnie pociągają. Super wycieczkę mieliście! Od nas to jednak wyprawa,którą trzeba zaplanować. Ale widoki kuszą... ;)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je lubię. Nie wiem czy byłaś w Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie? Też uczta dla oka. Jejku, jakie są piękne miejsca na świecie:) A wyprawy na Morawy warto zaplanować:))) ściskam:)

      Usuń
    2. Może w tym roku nam się uda. ;)

      Usuń
    3. Trzymam kciuki, żeby się udało:)))

      Usuń
  2. Piękne te widoki jaskiń ,ale mnie już patrząc na to ogarnia "strach".Ale chyba może być i piękne i trochę przerażające.Uwielbiam legendy ,które wyjaśniają nam nazwy jednej czy drugiej jaskini....Sama jestem ciekawa gdzie w tym roku poniesie nas na zwiedzanie....już mam na myśli kilka miejsc...Pozdrawiam już bardzo letnio....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Grażynko:) Są osoby, które źle się czują w jaskiniach. To może nie jest przyjemne uczucie, szczególnie jak ktoś ma dużą wyobraźnię. Ale rzeczywiście to, co nam pokazują zapiera dech w piersiach:) Wspomniałam, że tylko kilka jest udostępnionych do zwiedzania....tylko ,możemy sobie wyobrazić jakie piękno mają w sobie pozostałe:)
      Oczywiście czekam na Twoje relacje z Waszych podróży:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Piękne jaskinie i niesamowite widoki. Podobnie jak Ty mam stracha przed podróżami w kierunku zachodnim i południowym,
    Podróży wgłąb ziemi sporo już odbyłam i jakoś się nie boję.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest lęk i trzeba o tym głośno mówić. Nie wspomnę o zamachach...ale wystarczy podać przykład ostatniego meczu w Turynie...głośny huk i ludzie dostali ataku paniki tratując się i uciekając:((( Nie chce serwować swojej rodzinie takich wrażeń. Wyjazd ma być przyjemnością i póki u nas można bez obawy jeździć, to jeździmy:))) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Byłam, widziałam, płynęłam. Było bajecznie. Wraz z Twoim postem odżyły wspomnienia. Dzięki. Też się boję zachodu i między innymi w tym roku Podlasie i może Kowno, Troki i Wilno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale cudownie:))) Widziałam Troki i Wilno, na pewno tam jeszcze wrócę:))) A Podlasie to piękny region:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Moniko, byłam i w Katerzyńskiej i w Punkevni, mamy podobne zdjęcia :-) zachwyciła nas muzyka i akustyka w jaskini i rejs podziemna rzeką, a zimno było, ze strach, więc rozumiem Wasze zachwyty i chętnie wrócę tam znowu, może nawet w tym roku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super Asiu:) To piękne miejsce i rzeczywiście warto tam pojechać znowu:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Wnętrze jaskini wygląda imponująco, a ta zieleń wokół koi wszystkie zmysły.
    Fantastyczne widoki. Uwielbiam takie miejsca.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaskinie kryją w sobie tyle piękna, że można wiele razy do nich wracać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie Moniu- tajemniczo i trochę strasznie :) Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniała wycieczka!!!!!!!!!!!
    Lubię Twoje relacje z wycieczek!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia! Niesamowite miejsca i na pewno niesamowite wrażenie widzieć to wszystko na żywo! Fantastyczna wycieczka:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Urocze miejsca !!! Też bardzo lubię górzyste tereny Polski, Słowacji i Czech, ale w tym pięknym zakątku jeszcze nie byłam. Znad morza mam daleko do gór, ale kocham je bardzo. Mam podobnie jak Ty - boję się wyjeżdżać gdzieś dalej, gdzie jest większe ryzyko ataków terrorystycznych. Pozdrawiam cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ulu:) No widzisz, w kolejnej kwestii jesteśmy podobne:))) Ściskam:)

      Usuń
  12. Monia byłam... wspaniała wycieczka, jest co zobaczyć i co podziwiać. Każdemu polecam zobaczyć na własne oczy te cuda natury.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za przepiękną wycieczkę. Zdjęcia zachwycające, więc mogę sobie tylko wyobrazić, jakie wrażenie robią takie widoki na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zdjęcia nie oddają piękna tych miejsc:) Trzeba koniecznie zobaczyć na żywo:)

      Usuń
  14. Nie samowite widoki ... byłam raz jeden w jaskini , ale w Słowacji ! Cud natury jak sama piszesz :)
    Wiesz ja też zaliczam się do tej grupy ,co nie kumają co jest w Barwach Szczęścia :)):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, kolejna osoba, która jak ja nie ogląda seriali;))) Jaskinie to zdecydowanie cud natury:))) Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. To piękne miejsce, znakomity pomysł na wycieczkę.
    Przesyłam serdeczne pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna relacja wspaniałej wyprawy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnio zwiedziłam Frydland;) Opisywana przez Ciebie wycieczka jeszcze przede mną;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Do czeskich Moraw mam pewnie bliżej od Ciebie, a jeszcze nie byłam...ciekawe miejsca i opisane przez Ciebie historie zachęcaja do zwiedzania....może sie skuszę kiedyś...pozdrawiam MOniko:))

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne zdjęcia. Widać wycieczka udała się ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowna wycieczka :)
    Jakie genialne jaskinie! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękne zdjęcia! Naprawdę warto odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Podziwiam cudeńka stworzone Twoją ręką. Gustowne i ze smakiem. Takie, które chciałoby się mieć i to na dodatek wszystkie. Polecane przez Ciebie film i książka nie są mi znane - może wakacje będą dobrą porą aby się z nimi zapoznać.
    Pozdrawiam wakacyjnie ;)

    ตารางคะแนนลาลีกา

    OdpowiedzUsuń